MATSYASANA

T’ofegues … Sense alè! I no precisament perquè hagis corregut els mil metres llisos però com si ho haguessis fet: des que l’alarma del mòbil ha sonat, taaaaan d’hora, no has tingut ni un segon per a tu.

Sents aquellaa pressió al pit tan familiar com molesta? Fes el peix per un minut i recupera’t.


Com fer bé matsyasana

Pots construir-la des de la postura del lotus o amb les cames esteses, com prefereixis. Col·loques un colze a terra, després l’altre. Els colzes són el teu suport mentre portes el cap enrere i arqueges els teus ronyons fins que la coroneta reposi a terra.

Si vols treure-li el màxim partit a la postura, col·loca les mans damunt les cuixes. Fes 10 respiracions profundes dins l’asanan.

Surt de la postura estirant l’esquena a terra i per un costat. No t’aixequis de cop i encara menys deixant el cap penjant, et faries mal a les cervicals.

Què aporta aquesta asana

Explica André Van Lysebeth a Aprenc ioga que segons els textos sànscrits, permet surar en l’aigua com un peix si es practica en postura de lotus. A Yogabits no ho hem provat però t’assegurem que aquest és un benefici menor davant de tots els que proporciona matsyasana. A saber:

  • Obertura del tòrax, amb la qual cosa augmenta la capacitat respiratòria i en conseqüència, la vitalitat.
  • Desbloqueig de les escàpules i així, l’esquena es redreça.
  • Disminueix l’ansietat perquè descongestiona la zona del plexe solar, on s’acostuma a allotjar l’estrès.
  •  Tonifica fetge, melsa i en les dones, els òrgans genitals.
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deja tu comentario si te apetece: