meditacion-antiestres-kundalini-yoga

SUKASANA

Sukasana o postura fàcil és la primera asana que se sol aprendre a classe de yoga. El seu nom enganya perquè tan tan fàcil tampoc és. T’expliquem alguns trucs per fer-la bé.

Les mans descansen sobre les cuixes. No importa quina cama es creua primer; el més important aquí és mantenir la columna ben dreta. Com? Retira bé les natges cap enrere perquè els ísquions entrin en contacte amb el terra, i pressiona la part baixa de la columna cap endavant. Un coixí, un zafu, blocs i tacs de suro o una manta enrotllada són elements que t’ajudaran a elevar la part inferior de l’esquena i mantenir la columna recta.

Si estàs pensant en fer una minirutina a casa, aquesta asana és un bon exercici per començar. Seu 5 minuts cada dia en sukasana, respira lenta i profundament i enfoca la teva mirada a l’entrecella.

Existeixen tres variants de sukasana, tria la que millor s’adapti a la teva condició física, totes són igual de vàlides:

  • Seu amb les cames estirades i porta el peu esquerre fins l’engonal. Col·loca el peu dret sobre el turmell del peu esquerre perquè descansi prop de la cuixa. (Com en la il·lustració.)
  • Igual que en la versió anterior però ara, aixeques el taló del peu que està a prop de l’engonal i el poses sobre el panxell de la cama situada sota.
  • Si les anteriors són massa exigents per a tu prova amb aquesta: posa un peu sota del genoll oposat i l’altre sota de l’altre genoll. No oblidis pressionar la part baixa de la columna cap endavant perquè en aquesta variant, l’esquena no queda tan recta com amb les altres dues.
La il·lustració és d’Ainhoa Ferrer i Laura Legazpe.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deja tu comentario si te apetece: