Yoga és una ment en calma

Patanjali

Kundalini yoga
Què és i què pot fer per mi?

Conegut com el yoga de la consciència, Kundalini yoga és una combinació d’asanes (postures), respiracions (pranayames) i sons (mantra) que ens ajuden a despertar l’energia kundalini que tots portem a dins.

Kundalini yoga reforça el sistema nerviós, equilibra les glàndules, purifica la sang i neteja els patrons de pensament subconscient. 

Amb la pràctica constant i continuada corregim la postura corporal, augmentem la concentració i la vitalitat i podem alliberar-nos dels bloquejos emocionals i físics que ens impedeixen ser qui som.

Com és una classe de Kundalini Yoga?

Una  classe típica dura entre 75 i 90 minuts. En qualsevol classe, en qualsevol lloc del món, trobaràs sempre aquests elements:

1) pranayama i escalfament

2) kriya*

3) relaxació

4) meditació

*Kriya significa acció en sànscrit i són un conjunt d’exercicis que es realitzen amb una finalitat concreta.

Yoga integral / Yoga per a tothom / Yoga suau

Classes creades per treballar cos i ment de manera integral amb elements de diferents estils de yoga.

Per a totes les edats i condicions físiques, practiquem estiraments suaus que mantenen sanes les  articulacions, moviments pausats que enforteixen la musculatura, respiracions per reduir l’estrés i guanyar claredat mental, i meditacions senzilles que nodreixen l’esperit.

Meditació terapèutica

La meditació terapèutica és un dels avenços més recents i nous en l’àmbit de la medicina holística. Utilitza una sèrie d’elements que, combinats, permeten aconseguir uns efectes que van més enllà de la relaxació que aconseguim amb la pràctica de la meditació simple. Aquests elements són:

  • Models específics de respiració
  • Postures i moviments especials
  • Mantres concrets que suposen una vibració definida
  • Focus mental únic

La seva combinació afecta a la ment, el cos i l’esperit de qui medita. Cada meditació terapèutica té un efecte fisiològic específic.

Hi ha meditacions terapèutiques per l’artritis, les malalties del cor, les migranyes, l’asma, la memòria i fins i tot, per a la regeneració del sistema nerviós.

El principal avantatge d’aquest tipus de meditació és la seva especificitat i per aquest motiu es converteix en una veritable font de poder curatiu.

Mindfulness

Anomenen mindfulness a l’estat mental que s’assoleix com a resultat d’enfocar l’atenció en el moment present mentre ens fem conscients i acceptem els nostres sentiments, pensaments i les sensacions del cos. L’objectiu és crear una sensació de calma i pau mental a través de l’observació del present de manera neutra i sense judicis.

Què aconseguim amb la pràctica constant del mindfulness?

  • Reducció de l’estrés i l’ansietat
  • Prevenció de la depressió
  • Millora de les funcions cerebrals
  • Reforçar el sistema immunitari
  • Disminució de la pressió arterial
  • Augment de la capacitat d’atenció i percepció

Respira profundament si l'avís de cookies et molesta. Continua navegant si les acceptes. Tanca si no estàs d'acord. En qualsevol cas, no t'oblidis de seguir respirant. Més informació

Les opcions de cookies d'aquest site estan configurades per permetre cookies i oferir-te així una millor experiència de navegació. Si segueixis utilitzant aquest lloc web sense canviar les teves opcions o fas click en Acceptar estàs consentint-les. Més informació sobre les cookies

Cerrar